ذره

غلام همت آنم که زیر چرخ  کبود  

ز هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است
حافظ

تعلّق نداشتن می‌دونی ینی چی؟ ینی رها شدن از هرچی که در تو وابستگی ایجاد می‌‌کنه، از هر چیزی که  باعث درجا زدن و  توقف تو می شه، از هرچی که فکرشو بکنی، نمی‌شه از بعضی چیزا دل بکنی و از بعضی چیزای دیگه نه!

اگه از هرآنچه که دور خودت ساختی آزاد نشی و هِی ازاین شاخه به آن شاخه بپری، فقط سر خودتو کلاه گذاشتی و با کلمات بازی کردی،اگه بگی یا بنویسی که آزادم ازاعماق وجودت نیست، فقط مایۀ خندۀ دیگران شدی، واسه همین واقعا خوشحال نیستی و اگر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌خندی، زورکیه!

     برده فروشای قدیمو یادته؟ تو کتابا حتما خوندی؛ آدمای آزادو می‌گرفتن و به دست و پاشون زنجیر می‌بستن؛ اونارو  واسه فروش به بازار می‌بردن؛ ممکن بود برده‌ای اونجا از دست زنجیرا آزاد ‌بشه، ولی خوشحال نبود؛ آخه می‌دونست که هنوز به کسی تعلق داره ...برده بود دیگه ...همه اونو به اسم صاحبش می‌شناختن؛ طبیعیه که اونم دوست داشت مثل بقیه به اسم خودش شناخته بشه، متعلق به کسی نباشه و برای خودش باشه، آزاد... همۀ تلاش خودشو می‌کرد که آزاد بشه یا آزادش کنن... جالب اینه که وقتی صاحبش اونو آزاد می‌کنه تازه می‌گه: کجا برم بهتر از اینجا؟!

     تو هم تا قبل از اینکه به دنیا بیای آزاد بودی، ولی با تولدت وغل و زنجیر شدن دست و پات به این دنیا ،برده شدی؛ حالا اگه می‌خوای آزاد بشی، باید ازهر دنیایی که واسه  خودت ساختی رهاشی، اونقدر که  فقط خودت باشی و خودت؛ بعد از آزادی ام مطمئن باش که دنبال هیچکس نمی‌گردی؛ چون صاحب داری و چی بهتر از داشتن صاحب، هم صاحب داری  ویه جایی داری  که بتونی بهش پناه ببری واز همه بهتربه اسم خودت صدات می‌‌‌‌‌زنن...

نظرات  (۱۸)

سلام
خدا قوت
امروز معنایی که از آزادی توسط رسانه های مادی یا غرب زده ترویج می شود، عین بردگی و تعلق است و روزی که معانی تغییر کند، تفسیر و ترویج اصول و اندیشه سخت تر می شود و فقط باید به فطرت انسان ها هجوم آورد.
موفق باشید
پاسخ:
سلام
ممنون از نظر وحضورتون
ز خار زار تعلق کشیده دامان باش

به هرچه می کشدت دل، از آن گریزان باش

واقعا چی بهتر از داشتن صاحب؟

  • نرگس قنواتی
  •  سلام با پست خدا حافظی در وبلاگ عطر نرگس بروزم و منتظر حضور گرم تون
    یا علی
    پاسخ:
    سلام...خدمت میرسیم
  • کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
  • سلام
    خداقوتــــــ
    دست و پای من ، کلماتم بسته استــــــــ
    از روزیکه حرم دیده ام !
    شش گوشه دیده ام !
    شهرم ، آدهایش شده اند قل و زنجیر !
    دلتنگمـــــــــــــ !
    یازهرا کربــــــــ بلاانشاالله
    سلام عیدتون مبارک.
    نوشته خیلی جالبی بود!ای کاش صاحب بدونه که نباید این غل وزنجیر رااز پای دلم بازکنه که منه غلام نمیتوانم حتی صاحب وامیردلم باشم!!!


    آقا گندم بریز برام
    به خدا کفترت میشم .....
    پاسخ:
    سلام. عید شماهم مبارک
    ایشا... شیرینی انقطاع رو بچشیم
    پاسخ:
    ان شاالله

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

    ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست


    کاش همه ما صاحب اصلی خودمان را بیابیم و در پناهش باشیم

    پاسخ:
     هر چه زودتر...ان شاالله

    به نام خدا

    سلام علیکم

    چه زیباست که فکرمان اینجا وابسته و گیر فانی ها نشود .....

    چه زیبا می شود که دیگر نترسیم که روزی اتومبیلمان در اختیارمان نیست ....

     

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام علیکم 

    حقیقا 20 ، 20 بود تاحالا به این اینجوری به این جالبی فکر نکرده بودم!  
    "  بعد از آزادی ام مطمئن باش که دنبال هیچکس نمی‌گردی؛ چون صاحب داری و چی بهتر از داشتن صاحب، هم صاحب داری  ویه جایی داری  که بتونی بهش پناه ببری واز همه بهتربه اسم خودت صدات می‌‌‌‌‌زنن..."
    همه متن زیباتون به یه طرف این قسمتش به یه طرف !
    اِی کاش هممون معنی آزاد بودن رو به معنای واقعی بچشیم و خودمون رو درگیر تعلقات بی مصرف نکنیم 
    خداقوت 
    یاعلی(صلوات برای فرج)

    "
    پاسخ:
    با سلام
    ...این همه نیستیم.

    ممنون از نظر لطف شما ووقتی که صرف کردید.
    یا علی
    سلام
    عذر میخوام که دعوتتون رو پاسخ ندادم
    یک کم گرفتار روزگارم این روزها
    پاسخ به دعوتتون دیر شد اما فردا حتما تمام مطالب نخوانده تون رو می خونم

    و چه تعلقی بهتر از عشق...

    اللهم الرزقنا..

    ممنون استفاده کردیم.

    گفتم:خدایا از همه دلگیرم

    گفت:حتی من؟

    گفتم:خدایا دلم را ربودند!

    گفت:پیش از من؟

    گفتم:خدایا چقدر دوری؟

     گفت:تو یا من؟

    گفتم:خدایا تنهاترینم!

    گفت:پس من؟

    گفتم:خدایا کمک خواستم.

    گفت:از غیر من؟

    گفتم:خدایا دوستت دارم.

    گفت:بیش از من؟

    گفتم:خدایا انقدر نگو من!

     گفت:من توام، تو من


    پاسخ:
    زیبا بود...
    سلام و رحمت الله

    خدا قوت . خیلی خوب بود

    التماس دعا
  • محمد علیزاده
  • AHSANT
    VAGHEAN JALEB BOUD
    پاسخ:
    سلام.ممنون از قبول دعوت
    اون یه بیت شعرو خیلی خوب انتخاب کردی

    واقعا عالی بود!!!
    ; )
    پاسخ:
    ممنون ...بالاخره قبول دعوت کردید.
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    به خاطر تاخیر عذر میخوام.
    مطلبتون بسیار جالب بود.


    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام
    خواهش میکنم...
    چطوری میشه از تعلقات دل کند
    اونم منی که اینقدر بی اراده ام ....
    همین دل کندن از دنیا سخته..همین شکستن تعلق ها
    پاسخ:
    مسلما...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">