ذره

بعضی وقت ها فکر می کنم می بینم از آدم های  100 سال پیش هیچ کسی نمانده است.

همه طعم مرگ را چشیدند...همه رفتند.

چه زود یادمان می رود.

"کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ "

 

پ.ن: 

* ترجمه سور ه انبیاء-آیه35

* انگلیسی....Every soul must taste

فرانسوی...Toute âme doit goûter la mort

*اسپانیایی.... Cada uno gustará la muerte

*باز نشر

نظرات  (۲۴)

  • محمدمسعود رحمانی
  • دیووونه
    ترجمه های
    بزبان های
    مختلفتم!!!
  • ... خادم الزهرا
  • سلام
    هنگامی ملائکه اومدند و از من سوال بپرسند امید دارم به اربابم حسین(ع)

    از جلال حضرت حق آفرین

    دو ملک سر را به زیر انداختند

    بال خود را فرش راهش ساختند

    غرق حیرت داشتند این زمزمه

    آمده اینجا حسین فاطمه

    صاحب روز قیامت آمده

    گوئیا بهر شفاعت آمده

    سوی من آمد مرا شرمنده کرد

    مهربانانه به رویم خنده کرد

    گفت آزادش کنید این بنده را

    خانه آبادش کنید این بنده را

    این که اینجا این چنین تنها شده

    کام او با تربت من وا شده

    مادرش او را به عشقم زاده است

    گریه کرده بعد شیرش داده است

    بار ها بر من محبت کرده است

    سینه اش را وقف هیئت کرده است

    این که می بینید در شور است و شین

    ذکر لالا ئیش بوده یا حسین

    دیگران غرق خوشی و هلهله

    دیدم او را غرق شور و هروله

    با ادب در مجلس ما می نشست

    او به عشق من سر خود را شکست

    سینه چاک آل زهرا بوده است

    چای ریز مجلس ما بوده است

    خویش را در سوز عشقم آب کرد

    عکس من را بر دل خود قاب کرد

    اسم من راز و نیازش بوده است

    تربتم مهر و نمازش بوده است

    پرچم من را به دوشش می کشید

    پا برهنه در عزایم می دودید

    اقتدا بر خواهرم زینب نمود

    گاه می شد صورتش بهرم کبود

    بارها لعن امیه کرده است

    خویش را نذر رقیه کرده است

    تا که دنیا بوده از من دم زده

    او غذای روضه ام را هم زده

    اینکه در پیش شما گردیده بد

    جسم و جانش بوی روضه می دهد

    حرمت من را به دنیا پاس داشت

    ارتباطی تنگ با عباس داشت

    نذر عباسم به تن کرده کفن

    روز تاسوعا شده سقای من

    گریه کرده چون برای اکبرم

    با خود او را نزد زهرا می برم

    هر چه باشد او برایم بنده است

    او بسوزد صاحبش شرمنده است

    در مرامم نیست او تنها شود

    باعث خوشحالی اعدا شود

    در قیامت عطر بویش می دهم

    پیش مردم آبرویش می دهم

    باز بالاتر به روز سرنوشت

    میشود همسایه من در بهشت

    آری آری هر که پا بست من است

    نامه اعمال او دست من است


    پاسخ:
    سلام.ممنون.شعر زیبایی است.یا علی
  • مــــقـــــّـــــر عـشـــــــــــــق ...
  • سلام
    شما با افتخار لینک شدید
    پاسخ:
    سلام.لطف دارید.
    سلام
    زیبا بود...
    أشهد أن الموت حق
    پاسخ:
    سلام.ممنون

    با سلام به روزم با مطلب راهنمایی کردن بنده

    لطفا نظر بگذارید.یاعلی

    پاسخ:
    سلام...اومدم.
    سلام
    زیبا بود مرسی از دعوتتون
    بازم به ما سر بزنید
  • رها پاک سرشت
  • سلام عالی بود....
    امیرالمومنین علی (ع): همان طور که تو از مرگ میگریزی مرگ به تو نزدیک میشود.
    پاسخ:
    سلام....ممنون از قبول دعوت های مکرر ما.
    ولی خیلی خوشمزه س
    هجرتو می گم...
    دوسش دارم مرگو...
    مَلَچ مَلَچ میچشمش دهن همتون آب بیفته...آره
    پاسخ:
    شما لواشک حتما دوست دارید!!
  • فرزند آدم
  • انا لله و انا الیه راجعون ...
  • فاطمه سادات
  • انسان فراموش کاره
  • -- رجعت صدر --
  • «کُلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ »



    «وَیَبْقَى وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِکْرَامِ»

    پر شکوه

    و
    ارجمند...
    شاید آن روز
    دقیقاً به این درک برسم که

    شکوه و جلال خداوند

    یعنی چه!
  • علی ابراهیمی
  • این روزها می گذرند.....
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    همه می میرند اما همه یه جور نمی میرند...
    فرمود:
    "بمیرید پیش از آنکه بمیراندتان..."



    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    و ترجمه به زبان کره ای!
    تا من قاطی ذره نشم،انگار قاطی بال پروانه ها نمیشید!!!!!
  • یک دختر شیعه
  • بله 
    :(
    خدایا مارا باشهدا محشور بگردان
    مرگ چه حقیقت و سفر شیرینی است، ولی چه توشه جمع کردن این سفر سخت است...
    اللهم بارک لی فی الموت
    خدایا مرگ رابر ما مبارک بگردان
    یا کریم 
    سلام بر شما 

    من امروز ، ده سال قبل ...
    این عنوان یک مسابقه وبلاگ نویسی است که همه می تونن توش شرکت کنند. من توش شرکت کردم و دوست دارم دوستان وبلاگیم بیان و نظرشونو بگن چه تو وبلاگ خودم چه تو صفحه ی مسابقه (لینک مسابقه تو وبلاگم هست ) 
    منتظر حضورتان در خیاط خانه هستم 

    راستی چقد دلم برای اینجا تنگ شده ، برای اینجا و پستهای خوبش.خدا قوت
    اما عده ای هنوز زنده اند...
    و زنده خواهند ماند

    .

    .

    .

    شهــــداء...

    اللهم ارزقنا...
    دیر نیست روزی که ایندگان راجع به ما همینو میگن:)
    ترس وجودمو گرفت با این پست ... :(
  • نیلوفر رئیسی
  • ما هم روزی مان روزی مرگ است
    و گاهی چقد زود دیر می شود...
    درسته...
    هیچ اثری ازشون نیست اما ما فکر می کنیم تا ابد زنده ایم...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">