ذره

....قطعه کتاب

ن مزرعه ی مرد است . آدمی که مزرعه اش را بکارد و چیز خوب بکارد و به ش برسد ، آخر کار هم محصول خوب برمی دارد.در هر مزرعه ای هم ، هرچیزی نمی شود کاشت.هرچیزی هرجایی عمل نمی آید.باید آب وخاک را بشناسی.

از یکی پرسیدم:"این زن ها که مزرعه هستند، چی باید کاشت در این مزرعه ها؟".

گفت:"نسل".

گفتم:"ضررمی کنی.آفتش زیاد است و محصولش کم . نه که بگویم نسل را از بیخ و بن بگذر ازش.می گویم آن که باید بکاری تا آخرش برنده باشی نسل نیست." باید چیزی  بکاری  که  آفتش کم  باشد و محصولش زیاد  . مزرعه است.گلدان که نیست.

گفت "چی بکارم؟"

گفتم:"حالا من یادت می دهم . برو محبت بکار. در این خاک که من می شناسم فقط تخم محبت می گیرد.یک دانه بکار صد دانه درو کن." نه؟

گفت:"پس بیچاره زنم که نمی تواند بکاردو درو کند."

گفتم: " چرا نمی تواند؟"

گفت: "مزرعه ندارد که بکارد و درو کند."

گفتم :"دارد . تو عقلت مثل من است نمی رسد.اما او خودش عقلش می رسد.وقتی به تو می گوید خسته نباشی و تو پر در می آوری ،  دارد می کارد . تو هم  مزرعه ی اویی. "

گفت :"پس چرا خدا من را گفت او را نگفت؟"

گفتم: "خدا مثل من و تو نیست.احترام می گذارد به کسی که می فهمد.دید عقل من و تو نمی رسد به من و تو گفت.دید زن ها عقلشان میرسدنگفت.خدا خودش هم من و تو را ساخته و هم زن را.خودش می داند که کی چی را خوب می فهمد."

پ.ن:

*بدون هیچ گونه تغییری نقل قول میشودو کاملا طبیعی است.

 *از کتاب"باران خلاف نیست،نوشته کورش علیانی،نشر خیمه"

*شاید برای مردها وزن های امروزیا آینده مفید باشد.

*...وانتخاب قسمتی از کتاب به معنای تایید تمام مطالب کتاب نیست.

نظرات  (۲۳)

باید جالب باشه
منتظریم
سلام
این که حدیثتان را به دو زبان نوشته اید خیلی خوب است اما ای کاش عربی آن را هم می نوشتید!
پاسخ:
سلام
ممنون از حضور ونظرتان.
چشم....

  • ミ★ミدریـــــــــادلان جنــــگ نـــــرمミ★ミ

  • زمــــــــــــــــین!

    خـمیازه ای بکش به زیر پــای من

    فــــــــــــقط هـــــــــــمین   
    سلام...
    ممنومم از حضورتون ...
    با تبادل لینک موافقین؟
    پاسخ:
    سلام
    نمیدونم چرا وبلاگتون باز نمیشه...
    به محض رفع مشکل با افتخار لینک خواهید شد.
    یا علی
    بفرمایید
    پاسخ:
    چشم...
    سلام علی اصغر عجب وبلاگ جالبی داری ، خدا خیرت بده
    راستی
    شبی با کتاب این هفته برگزار میشه؟
    پاسخ:
    سلام بر سید دوست داشتی...
    رسیدن بخیر...
    ان شاالله...

    بسیار زیبا و تامل برانگیز...
    باز هم به این پست ها مهمانمان کنید...
    سلام

    استفاده کردیم.

    ممنون
  • در راه مانـــده...
  • همه بهت می‌گویند از خدا بترس...
    خود خدا هم می‌گوید بترس!
    من می‌گویم نترس،نترس... از چی می‌ترسی؟
    فکر کرده‌ای چی می‌خواهدازت؟
    برو توی دامنش، هیچ نترس...

    (قسمت دیگر کتاب)
    پاسخ:
    مثل اینکه شما هم از این کتاب لذت بردید.
    سلام ...

    روزتون مبارک ... وبلاگ شما که جالب تر از وبلاگ منه (: 

    همیشه سلامت باشی ...
    یا علی 

    آخه قالب های بیان اصلا به دلم نمیشینه

    نمی دونم چیکار کنم
    پاسخ:
    قالب های روشن تر هم داره...
    نهایتا باید طراحی کنید یا  طراحی کنند...

    جالبناک بود...

    فیض بردیم..

    سپاس.

    اتفاقا دنبال این کتاب بودم بخونمش ..چندوقت پیش یه قسمتاییش روخوندم خیلی به دلم نشست
    ممنون
  • محمد حسین خانی کوثرخیزی
  • مممممممممنون
    سلام
    به نظر کتاب خیلی خوبیه
    حتما می خونمش
    تشکر از نشر اطلاعاتتون ...
    قلمتان استوار.
    عجب متن سیاسی-ای
    باهاش میشه کشورگشایی کرد:)
    +
    ممنون از حضورتون
    یا حق

    سلام.

    به نظرم کتاب جالبی میاد!

     

    پاسخ:
    سلام
    خالی از لطف نیست...یک نفس مطالعه کردم.

    باز هم مطالعه میکنم.
    موافقم


  • مــ ــــازح
  • سلام
    عالی
    ممنون از دعوت
  • رها پاک سرشت
  • سلام عالی و قابل تامل....
    نقدی هم برش وارد نیس...
    یا علی
    عنوان مطلبت من رو یاد فیلم " پالپ فیکشن" انداخت...
    .
    پاسخ:
    سلام
    منتظر باش... یاد چیزهای بیشتری هم خواهی افتاد.

    سلام مطلب زیبایی نوشتید!
    همچنین عکسهای دانشگاه شهرکرد.یادش بخیر!دوران دانشجویی میتونست سکویی پرتابی باشه اگه.......؟!
    پاسخ:
    سلام
    ...اگه قدر لحظات رو می دانستیم واز فرصت ها به بهترین شکل استفاده میکردیم.
    ممنون از حضورتان
    سلام و عرض ادب
    خیلی خواندنی و خوب بود. ای کاش می‌شد این کتاب را تهیه کرد. به این نشر خیمه چندین بار تماس گرفته‌ام و آخرین بار خودشان تماس گرفته‌اند اما آخر هیچ...
    پاسخ:
    سلام زهیر جان
    ممنون از اینکه به ما سر زدید...
    یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">