ذره

به حسن و خلق و وفا کس به یار ما نرسد

تو را در این سخن انکار کار ما نرسد

اگر چه حسن فروشان به جلوه آمده اند
کسی به حسن و ملاحت به یار ما نرسد
به حق صحبت دیرین که هیچ محرم راز
به یار یک جهت حق گزار ما نرسد
هزار نقش برآید ز کلک صنع و یکی
به دلپذیری نقش نگار ما نرسد
هزار نقد به بازار کائنات آرند
یکی به سکه صاحب عیار ما نرسد
دریغ قافله عمر کان چنان رفتند
که گردشان به هوای دیار ما نرسد
دلا ز رنج حسودان مرنج و واثق باش
که بد به خاطر امیدوار ما نرسد
چنان بزی که اگر خاک ره شوی کس را
غبار خاطری از ره گذار ما نرسد
بسوخت حافظ و ترسم که شرح قصه او
به سمع پادشه کامگار ما نرسد

نظرات  (۲۰)

  • سید هادی حسینی
  • سلام خدا قوت 
    شکر خدا وب خوبی دارید در صورت تمایل تبادل لینک می کنیم. اطلاع از شما
    التماس دعا
    با یک غزل به روزم
  • زینب نیک نجات
  • سلام

    که بد به خاطر امیدوار ما نرسد

     عجب مصرعی...کاش ما هم اینجوری بودیم...

    سلام
    ممنون از شما که عاقلانه وصبورانه گوش دادید ولی همیشه حداقل بدو زشت بیشتر تو چشم میزنه تا حداکثر موجه ولی همه این دردها در جامعه بوده وهست وتاریخ انقضاء نداشته ونخواهد داشت زمانه با آدمهاش داره تکرار میشه من که همیشه سر میزنم شما مارو قابل نمیدونید...

    بسیار عالی

    موفق باشید

    گفتند خلایق که تویی یوسف ثانی
    چون نیک بدیدم به حقیقت به از آنی.........
  • تـُــرکــِــ گــَــنـدابـی
  • زیبا بود... ممنون.
    اینم یه هدیه از طرف من به شما.
    مداحی زیبا و پرمحتوای حاج مهدی رسولی در مورد مسائل روز جامعه و منطقه
    عارفی می گفت:
    هر جا د رعرفان رو کردیم، ردی از حافظ آنجا بود
    پاسخ:
    عالی گفت...

    غبار خاطری از ره گذر ما نرسد... 

    بسوختم... 
     نام آن عارف، شیخ جعفر مجتهدی است...
    بین بیت هایی که از حافظ به ذهنم دارم، این مصرع بیتش خیلی عمیق است

    برق غیرت چون چنین می جهد از مکمن غیب /تو بفرما که من سوخته خرمن چه کنم؟
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • +
    حالا یارتون کی هست؟!!!!
    قصه مشکوکه ها!!!
    سوژه شدها!!!
    از من گفتن بود؛ فردا به چینی تیترتون کردم نگید نگفتم!!!
  • مهدی هدایتی
  • استادمون علاقه زیادی به حافظ داشت...
    بی دلیل نیست
    .
    .
    .
    منتظر حضورتون هستم
  • محدثه انصاری
  • سلام 
    زیبا بود...

    قلم حافظ خدا بیامرز سبز:))))
    خدا کنه به یارتون قانع باشید!!!
    فعلا که همه چی مشکوکه!! آیگو! ( همون اوه فارسی شما و کره ای ما)
    شما نمی خواد نگران من باشید؛ بلدم از پس خودم برآم!
    متن مشکوک ننویس که تیترتون می کنم ببینم یارتون بازم، یار میمونه!!
    میدونید که ما خبرنگارا چه جور بلدیم دنیا رو آروم یا توفانی کنیم!
    ( خونسرد)

    سلام
    رحمت خدا ب   حافظ
  • فستیوال نیوز | اخبار جشنواره ها ، مسابقات ، فراخوان ها
  • فستیوال نیوز | اخبار جشنواره ها ، مسابقات ، فراخوان ها

    چنان بزی که اگر خاک ره شوی کس را

    غبار خاطری از ره گذار ما نرسد

     



  • ˙˙·٠•ღ مهـدی، قلب تپنده شیعه ღ•٠·˙˙
  •  :.. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم ..:
    در حرص ما سهیم شوید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی