ذره

*دریافت

 سدیر صیرفی گوید:بر مولایمان امام صادق علیه السلام وارد شدیم و دیدیم که بر خاک نشسته و مانند مادر فرزند مرده شیدای جگر سوخته ای می گریست و اندوه تا وجناتش رسیده و گونه هایش دگرگون شده و می گوید:

« سیدی! غَیبتُکَ نَفَت رُقادی و ضَیَّقَت عَلَّیَ مِهادی و ابتزَّت منی راحةَ فوادی.

سیدی! غَیبتُکَ اوصلت مصابی بفجایع الابد و فقدُ الواحد بعد الواحد یُفنی الجمعَ و العدد فما اُحِسُّ بدَمعَةٍ ترقی من عینی و انین یفتر من صدری عن دوارج الرزایا و سوالف البلایا الا مَثَّلَ لِعینی عن عوایر اعظمها و افظعها و بواقی اشَدِّها و انکرها و نوائب مخلوطة بغضبک و نوازل معجونة بسختک. »

« مولای من! غیبت تو خواب از دیدگانم ربوده و بسترم را بر من تنگ ساخته و آسایش قلبم را از من سلب نموده است.

مولای من! غیبت تو اندوه مرا به فجایع ابدی پیوند داده و فقدان یکی پس از دیگری جمع و شمار را نابود کرده است. 

من دیگر احساس نمی کنم اشکی را که از دیدگانم بر گریبانم روان است  و ناله ای را که از مصائب و بلایای گذشته از سینه ام سر می کشد، جز آنچه را که در برابر دیدگانم مجسم است و از همه گرفتاری ها بزرگتر و جانگدازتر و سخت تر و ناآشناتر است، ناملایماتی که با غضب تو در آمیخته و مصائبی که با خشم تو عجین شده است»

*کمال الدین / ج2 / باب 33 با اندکی تخلیص

نظرات  (۳۹)

  • بنای محبوب ( پایگاه نکته های طلایی برای همسران )
  • مادر ....
    دلم دوباره بهار میخواهد ...
     به ذکر نام بلندت ، قرار میخواهد
     بگو که سال نو ام را بهار می بینی
    مرا بروی قله ی انتظار می بینی
    بگو من از لب تو فال نیک میخواهم
    بگو که مست علی ، بیقرار می بینی 
  • شبکه مذهبی منتظران موعود(عج)
  • با سلام و ادب و احترام خدمت مدیریت محترم وب سایت ذره...
    از شما دوست عزیز دعوت میشود تا در شبکه مذهبی منتظران موعود(عج) عضو شوید و فعالیت خودتون رو آغاز کنید...
    میتونید هر مطلب،تصویر،کلیپ و یا چیز دیگه رو اونجا به اشتراک بزارید....
    ممنون
    پاسخ:
    سلام...
    ممنون
  • انسانم آرزوست..
  • زهرا در آتش بود...
    حیدر داشت می سوخت....
                
               
                                            این روز ها حال مادر جور دیگری ست.

    دوباره صحبت یک انتظار می آید

    و باز ثانیه ها می کنند تحقیرم..

  • خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها
  • اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

    بسم الله الرحمن الرحیم

     

    سلام علیکم

     

    خوانندگان محترم جهت حمایت از مرزبانان اسیر ایرانی به این سایت مراجعه کرده و با تکمیل فرم

    موجود در آن صفحه به جمع متقاضیان آزادی آنان بپیوندید ان شاء الله

    لطفا این مطلب رو ان شاء الله در وبلاگ خود و بین آشنایانتان گسترش دهید

     

    ضمنا ان شاء الله به ایمیل خود که آن را در این فرم ثبت می کنید مراجعه کرده و ایمیلی که برایتان

    ارسال شده را تایید کنید در صورت نیافتن ایمیل به بخش اسپم ایمیلتان مراجعه کنید

     

    آدرس:

    http://www.petitions24.com/free_iranian_soldiers

     

    مهلت تا 26 اسفند

  • یک خبرنگار
  • " آخرین جمعه ی سال است نیامد یارم

    دل من مُرد در این شهر نیامد یارم


    اگر این جمعه نیاید به چه دل خوش باشم؟

    عید ما آمدن اوست نیامد یارم " ...


    + صلی الله علیک یا مولای یا صاحب الزمان (عج) ... 

  • آلــــــو نــــــک . . .
  • سلام

    ایام تسلیت کاکو
    پاسخ:
    سلام...
    ی کاش که یک دانه ز تسبیح تو بودم
    تا دست کشی بر سر سودا زده ی من

    اللهم عجل لولیک الفرج
    السلام علیکِ یا أم الشهدا یا ام ابیها یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها...
    ...
    بر شما هم تسلیت این ایام...

    اللهم عجل لولیک الفرج ...

     

    سلام

    عالی بود ...

    پاسخ:
    سلام...
    استفاده کردیم ...

    آن سفر کرده که صد قافله دل هم ره اوست

    هر کجا هست خدایا به سلامت دارش

    شهر در غفلت همواره خود اسوده

    کوچه اذین شده با چادر خاک الوده....

    سلام دوست عزیز
    واقعا وبلاگتون بسیار عالیه خسته نباشی
    خوشحال میشم به وبلاگ منم سری بزنین
    در صورت تمایل هم می تونیم تبادل لینک کنیم.
    با تشکر
    یا علی
  • میلاد علیدوست

  • سلام  با موضوع ((جایگاه ایرانیان در پیشرفت علوم در جهان اسلام ))درخدمتم
    حق با علی ست
    پاسخ:
    سلام...یاحق
  • حسین صفر هفت
  • سلام.
    یه داستان کوتاه نوشتم.
    حوصلت شد یه نظری بنداز
    پاسخ:
    سلام....
    الساعه.....بچشششششششششششششم
    آه از جهل ما که نمی دونیم و نمی فهمیم. آه...
  • روح الله حجازی
  • قرائت زیارتنامه حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از امشب تا آخر فاطمیه به نیت ظهور حضرت صاحب (روحی فداه) و شفاعت آن حضرت

     

    هر شب ساعت 10

    هرجا که هستین

     

    هر که دارد سر همراهی ما بسم الله

    یازهرا سلام الله علیها

  • معصوم منتظر
  • اللهم عجل لولیک الفرج...
    انشاالله امسال با قدومش پربرکت میشود.
    سلام علیکم.
    من یه وب نوپادارم.اگر صلاح دونستید برای تبادل لینک اطلاع بدید.
    عاقبتتون بخیر.
    پاسخ:
    سلام...
    یاعلی
    ﺩﺭ ﺳﺮﺵ ﺧﯿﺮﻩ ﺳﺮﯼ ﻓﮑﺮ ﺧﯿﺎﻧﺖ ﺩﺍﺭﺩ
    ﺩﺳﺖ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﮐﺴﯽ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺎﯾﺖ ﺩﺍﺭﺩ

    ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﻣﺰﻥ ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭ ﻟﮕﺪ
    ﭘﺸﺖ ﺩﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍﺳﺖ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺩﺍﺭﺩ
  • محمدرستگار مقدم
  • سلام
    عذر می خوام که فرصت نمی کنم به وبلاگ شما سر بزنم
    ممنون از قدم رنجتون
    پاسخ:
    سلام...
    چه زیبا...

    ایام فاطمیه را به شما تسلیت عرض می کنم.
    با شعری سوزناک برای شهادت حضرت فاطمه بروزم.
    یا زهرا

  • امیـــــد امیـــــد
  • ای پهلو شکسته ؛ دست ِ مرا بگیر ... 

    لبیک یا زهرا (س)
    ♥•٠·

    ایام تسلیت باد ....

    به روزیم!!
  • شبکه وبلاگی صدای تو
  • مدیر محترم وبلاگ ذره؛

    با سلام.

    ضمن تشکر از زحمات شما، مطلب مفید حضرتعالی برای معرفی و استفاده دیگران، در  سایت صدای تو / sedayeto.ir منتشر شد.

    لینک مطلب شما :

    sedayeto.ir/index.php/the-best-blogs/5514-2014-03-15-04-25-31.html

    *** منتظر مطالب تولیدی جدید شما هستیم.

    *** دوست گرامی ، پیشنهاد میشود در پستهای تان از عکس های مناسب نیز استفاده کنید.

    *** لطفا لینک سایت شبکه وبلاگی را با نام "صدای تو" به وبلاگ خود اضافه نمایید.

    *** تقاضامندیم پس از نوشتن هر پست ، با مراجعه به قسمت ارسال مطلب در سایت، ما را در جریان مطالب جدید خود قرار دهید.

    *********  از دوستانتان نیز بخواهید به ما بپیوندند...

    با صدای تو ، دیده و شنیده شوید / sedayeto.ir



    پاسخ:
    سلام...
    ممنون....این مطلب تولیدی ذره نیست....
    حضرت حیدر به نام فاطمه حساس بود  
    خلقت از روز ازل مدیون عطر یاس بود

    ای که ره بستی میان کوچه‌ها بر فاطمه  
    گردنت را می‌شکست آنجا اگر عباس بود
    حضرت حیدر به نام فاطمه حساس بود  
    خلقت از روز ازل مدیون عطر یاس بود

    ای که ره بستی میان کوچه‌ها بر فاطمه  
    گردنت را می‌شکست آنجا اگر عباس بود
  • فانوس جزیره ...
  • سلام علیکم

    حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند :

    همانا حقیقت و واقعیّت تمام سعادت ها و رستگارى ها در دوستى علىّ علیه السلام در زمان حیات و پس از رحلتش خواهدبود.

    ایام تسلیت باد .. التماس دعا
    عاقبتتون بخیر
    پاسخ:
    سلام...
    زیر باران دوشنبه بعد از ظهر/اتفاقی مقابلم رخ داد/وسط کوچه ناگهان دیدم/
    زن همسایه بر زمین افتاد/سیب ها روی خاک غلطیدند/چادرش در میان گرد وغبار/قبلا این صحنه را...نمی دانم/در من انگار می شود تکرار/آه سردی کشید،حس کردم/کوچه آتش گرفت از این آه/و سراسیمه گریه در گریه/پسر کوچکش رسید از راه/گفت:آرام باش! چیزی نیست/به گمانم فقط کمی کمرم.../دست من را بگیر،گریه نکن/مرد گریه نمی کند پسرم/چادرش را تکاند، با سختی/یا علی گفت و از زمین پا شد/پیش چشمان بی تفاوت ما/ناله هایش فقط تماشا شد/صبح فردا به مادرم گفتم/گوش کن ! این صدای روضهء کیست/طرف کوچه رفتم و دیدم /در ودیوار خانه ای مشکی است...
    با خودم فکر می کنم حالا..کوچه ء ما چقدر تاریک است
     گریه،مادر،دوشنبه،در،کوچه..راستی! فاطمیه نزدیک است... 
    دستورالعملی که عارفی در ایام فاطمیه بیان کرد:
    بکوشید یک رابطه ی خاص با حضرت فاطمه سلام الله داشته باشید.که فقط خودتان بدانید و خدا.مثلا بگویید من هر روز دو رکعت برای نماز میخوانم یا هر روز یک صدقه ویژه برای حضرت میدهم و...حداقل یک کار را دائم برای حضرت انجام بده تا زنده ای کارت برقرار باشد قطع نکن در سفر زمان بیماری و...اینرا فقط خودت بدانی و خدا و این را ذخیره داشته باش.اون روزی که کارت گیر میکند آنجا بگویی من این گنج را دارم.

    +دعا های حضرت است که ما میتوانیم زندگی کنیم شما گاهی پیش میاید که میگویی اون مشکل مرتفع شد نمیگی چه جوری؟میدانی کیا دعا کردند؟کیا مشکل رو مرتفع کردند تو با یک الحمدالله تمامش میکنی؟


    هر سال منم عبد عطایت مادر
    خوشبخت شدم ذیل دعایت مادر
    نوروز که قابلی ندارد بی بی
    صد عید الهی به فدایت مادر...
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • ایام برشما تسلیت 
    التماس دعا
    امام مهدی عج:
    دختر پیامبر (ص) برای من الگوی نیکویی ست.

    ایام تسلیت...
  • زینب نیک نجات
  • سلام
    شنیدم...
    شنیدنی بود
    ممنونم
    پاسخ:
    سلام...سپاس از این که به ما سر زدید...
    سلام و تشکر از مطالب خوبتون...
    .
    گاهی وقتها که عباراتی شبیه به اینها رو تو دعاها می بینم، یا مثلا عبارات دعای کمیل رو که میخونم، یه حس خاصی پیدا میکنم... میدونید... آخه این عبارتها عبارتهای امام معصومه. این سوز و گداز و احساسات شدید و عمیق رو ما نسبت به خداوندمون نداریم، البته خوب نیست، ولی.. انگار که داریم راستشو نمیگیم... انگار داریم دروغ میگیم... چون حرف دل خودمون نیست... نمیدونم . شاید اشتباه میکنم. :(
    اینکه حس میکنم حرفهایی که به خدا میزنم، راست نیست و حرف خودم نیست، بیشتر از خود عبارات دعا برام گریه آوره و البته باعث میشه کمتر سراغش برم... که این حتما بده...
    پاسخ:
    سلام...سپاس
    اصلا مخاطب این عبارات امام کی هست؟
    غیبت؟! خدا؟!
    شاید مخاطب امام زمانه؟
    ولی بازم مشکل قبلی سرجاشه :(
    .
    و البته کلمه " سخط" درستشه.
    سلام

    روابت زیبا و حس بر انگیزی بود

    ممنون از دعوتتون

    یا حق
    پاسخ:
    سلام...یا علی
  • مدیون زهرا سلام الله علیها
  • سلام بزرگوار...

    این حدیث برام آشناست...

    چقددلتنگم...کاش آقا بیاید...

    سیدی غیبتک......

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • +

    خداکنه فراموش نکنیم
    پاسخ:
    خدا کنه...
  • مدیون زهرا سلام الله علیها
  • سیدی غیبتک نَفت............

    آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">