ذره

 ترجمه دعای 17 صحیفه سجادیه:

خدایا، پناه می‌برم به تو از وسوسه‌های شیطانِ رانده شده و فتنه‌ها و فتنه انگیزی‌های او و تکیه کردن بر آنچه در دل‌ها می‌افکند و نویدها و فریب‌های او و افتادن به دام‌های او.

و طمع ورزیدن او در این که ما را از جادّه‌ی طاعت تو باز گرداند و به نافرمانی تو خوارمان سازد. پناه می‌بریم به تو که آنچه را شیطان در چشم ما می‌آراید زیبا ببینیم و آنچه را زشت جلوه می‌دهد گران پنداریم.

خدایا، به نیروی عبادت خود، او را از گِردِ ما بران، و به پایداری ما در راه دوستی‌ات خوارش گردان، و میان ما و او پرده‌ای قرار ده که دریدنِ آن نتواند، و سدّی چنان استوار که راه شکافتنش را نداند.

خدایا، بر محمد و خاندانش درود فرست و شیطان را به دشمنانت سرگرم ساز، و به هواداری خود ما را از گزند او حفظ فرما، و نیرنگ او را دفع نما، و چنان کن که به ما پشت کند و بگریزد و نشان پای او بر جای نماند.

خدایا، بر محمد و خاندانش درود فرست و به اندازه‌ی گمراهیِ شیطان، ما را هدایت ارزانی کن، و در برابر تلاش او برای بیراه کردن ما، ره‌توشه‌ی پرهیزگاری نصیبمان فرما، و بر خلاف جادّه‌ی تباهی او، ما را به راه تقوا درآور.

خدایا، در دل‌های ما راه ورودی برای شیطان مگذار، و جایی از وجود ما را جایگاه او قرار مده.

خدایا، هر باطلی را که شیطان در چشم ما می‌آراید، به ما بشناسان، و چون شناساندی، ما را از آن بازدار و بیاموزمان که چگونه با او نیرنگ بازیم و با چه وسیله با وی به نبرد پردازیم. از خواب غفلت بیدارمان کن تا به او نگراییم، و به توفیق خود ما را در پیکار با او یاری فرما.

خدایا، دل‌های ما را از انکارِ کردارِ ابلیس آکنده ساز، و لطفی کن تا رشته‌های نیرنگ او را پاره کنیم.

خدایا، بر محمد و خاندانش درود فرست و شیطان را بر ما چیره مگردان، و امید او را از ما ببُر، و آزمندی او را در گمراه کردنِ ما بی‌نتیجه گذار.

خدایا، بر محمد و خاندانش درود فرست و پدران و مادران و فرزندان و خاندان و خویشان و نزدیکان و همسایگان ما، مردان و زنان مؤمنشان، همه را به جایگاهی استوار و دژی محکم و پناهگاهی امن درآور، و در برابر شیطان سپرهای نگه‌دارنده بر آنان بپوشان، و برای پیکار با او، به آنان شمشیرهای برنده عطا کن.

خدایا، این دعا را شامل حال همه‌ی کسانی کن که به پروردگار‌ات گواهی می‌دهند، و از سَرِ اخلاص تو را یگانه می‌دانند، و آن گونه که شایسته‌ی بندگی توست با شیطان می‌ستیزند، و با دریافت علوم ربّانی، در مبارزه با او از تو یاری می‌خواهند.

خدایا، هر گِرِهی را که او می‌بندد، تو بگشا، و هر چه را او به هم می‌پیوندد، از هم بگسل، و هر تدبیری که می‌اندیشد، گسسته گردان، و از هر کار آن آهنگ آن می‌کند، بازش دار، و هر چه را استوار می‌سازد، در هم شکن.

خدایا، سپاه او را بشکن، نیرنگش را تباه کن، پناهگاهش را ویران ساز، و بینی‌اش را به خاک مال.

خدایا، ما را در زمره‌ی دشمنان شیطان درآور، و از شمار دوستانش بیرون بَر. تا هر گاه ما را به سوی خود خوانَد، فرمانش نبریم، و هرگاه دعوت‌مان کند، پاسخش ندهیم، و کسی را که فرمانبر ماست، به دشمنی با او برانگیزیم، و آن کس را که پیروی ما کند، از پیروی او بترسانیم.

خدایا، بر محمد، واپسینِ پیغمبران و سرورِ فرستادگان، و خاندان پاک و پاکیزه‌اش درود فرست، و ما و خاندان و برادرانِ ما را و همه‌ی مردان و زنان مؤمن را از گزند آنچه می‌ترسیم، در پناه آور، و ما را از بیم آنچه امانِ آن خواسته‌ایم، در امان دار.

خواسته‌ی ما را برآور، و آنچه را از گفتن آن غفلت ورزیده‌ایم، به ما ارزانی کن، و آن چه را از یاد برده‌ایم، برایمان محفوظ بدار، و بدین سان، ما را به پایه‌ی نیکان و مرتبه‌ی مؤمنان برسان. چنین باد ای پروردگار هستی‌ها.

نظرات  (۸)

خدایا، هر گِرِهی را که او می‌بندد، تو بگشا،

:)
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام
صحیفه سجادیه واقعا آرامش بخشه
امروز که مطلبتون رو خوندم یادم افتاد چند وقته ازش دور افتادم 
سپاس فراوان بابت مطلب مفید و این یادآوری خوب

یاعلی
  • انــــــ ـار
  • التماس دعا
  • چشم به راه
  • پناه بر خدا از شر شیاطین جن و انس
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • آمیــــــــــــن

    کلن دعاهای صحیفه یه خوشگلی و تیکه های قشنگی داره
    ممنون
  • سروش آسمانی
  • سلام. ممنون بابت این مطلب.
    با مطالب "22بهمن و حزب الله" به روز شدیم.
  • کاغذ دیواری
  • اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست
    او جانشین تمام نداشتن های من است

    ممنون از کلیپ عالیتون :)
  • مدیون زهرا سلام الله علیها
  • امام صادق(ع) می فرمایند:
    هر کس به شناخت حقیقی فاطمه (س) دست یابد، بی گمان شب قدر را درک کرده است .
    سلام علیکم.ایام شهادت بانوی اب و ایینه و افتاب تسلیت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی